Vass Ákos: Ujjgyakorlatok

(lábatlankodás)

szerelmem parasztoknak szolgál
kiemelném ha ott vagyok
a pult mögött van s én a pultnál
pár sor Faludyt mormogok

"Szerelem? szépség? szabad élet?
Álomnak még jó. Ásítok.
Farcsontomból üvegcserép lett.
Nagyon rossz ülnöm. Állni jobb"

de tovább állnom mégis nehéz
és itt ülnöm lehetetlen
én - kavicson térdelésre kész
gyűrű? vízhólyag kezemben

legszebb arcom is otthon maradt
- értsd: a lelke az otthonom -
csak nézem míg ő tovább szalad
utolsó cigim elnyomom


(ujjgyakorlatok)

minden kocsma zárt ajtaja
s a lengő női illatok
még szerencse, hogy ő ott
és én éppen itt vagyok

az eső élve nyúz meg
a lejtőn csúszó léptek
nem mondhatom, hogy színtelen fák
csak nem érdekelnek

nem mondhatok semmit
esőbe kopik a hangom
kikérem bulgakávém
rímem magam felé tartom

ravaszt húzok, agy loccsan
eltelik fél és pár év
a holnap tíz perc és most van
szívemre zúg a sztár ég

(fotó: M. A. Andrew)