Stiller Kriszta: Rózsaszirom-tépegető

(Gruppen)

Isten dugd fel a tilinkód,
kártyát adsz, de rossz a pin-kód
szar buli ez, baszd meg, sátán
ördög siklik ördög hátán
lengőajtók, szeles évszak
torkod mélyén alvadt vérszag
arcod előtt hűvös köldök
engem hívsz, de sörre költök
köcsög faszok, kretén banyák
nőt akarok, anyát. Anyát.

(Rózsaszirom-tépegető)

Egyik szirom elszáll.
Feléd hull a másik.
Csókolva is szórom:
Beléd-fulladásig.

Ilyen a zuhanás?
Holt vihar a kútban.
Nincsen fény a végén:
ott is alagút van.

Hervadt levél maradt.
Száradt, ócska száron.
Néhány szúrós tüskéd
fáradt szókba zárom.

Gyászba burkolt álmok.
Éjszín lelked: lepel.
Így óvlak régóta.
És így engedlek el.

(Piscálsz)

Jóllakott. Elfordult.
Széles háta van.
Én meg torkig laktam
jégbezárt tavam.

Olvadást ígértél.
Az is nulla volt.
Másra mindig fény jut.
Rám meg hull-a-folt.

Ők a mennyet élik -
én a golgotát.
Még csalit sem kaptam.
Ő csak horgot ád.

Megunták előttem.
De én is. Te nem.
Fárassz már mást, és a-
...Kaszd meg istenem.

(fotó: Man Ray)